Advertorial


Juncker Bike Parts biedt digitale trainingen

‘Hoog kennisniveau resulteert in goede service aan consument’

Juncker Bike Parts heeft groot succes met haar Juniversity-trainingsaanbod. In het coronatijdperk gaan de sessies gewoon door, zij het online. “Het is behoorlijk efficiënt. We merken dat dealers gemakkelijker iemand kunnen vrijmaken voor een uurtje digitaal trainen, ook nu het seizoen is begonnen.”

Lees verder 


“We zijn in de eerste plaats bekend als leverancier van vele merken en producten. Maar we doen veel meer dan dat”, zegt marketingmanager Laurens Jeurnink van Juncker Bike Parts. “We staan als bedrijf voor one-stop-shopping en bieden alle mogelijke service die de dealer ontlast of helpt om de producten goed te kunnen verkopen. Onze Juniversity past daar heel goed in. Als medewerkers in de werkplaats en winkel een hoog kennisniveau hebben, kunnen zij op hun beurt goede service verlenen aan de consument. Een tevreden klant komt vaker terug.”

 

Breed trainingsaanbod

Vier jaar geleden is Juncker Bike Parts begonnen met het aanbieden van trainingen. Bij de eerste training draaide het om de ins en outs van DT Swiss. Inmiddels zijn er zo’n vijftien verschillende trainingen. Vele daarvan zijn merkgebonden en technisch van aard.

 

In niet-coronatijd worden de trainingen gehouden in De Fietser in Ede, het experience center-concept van Accell. Het dagvullende programma bestaat uit een theoretisch deel, gevolgd door een lunch en praktijksessie. “Na het theoretische stuk proberen we zo snel mogelijk de werkplaats in te duiken. We merken dat daar de grootste behoefte ligt bij dealers. We zetten dan casussen neer die zich ook in werkelijkheid voordoen. Dat doen we onder toeziend oog van het merk.”

 

Juncker Bike Parts biedt eveneens enkele niet-technische trainingen. Zo zijn er in de loop der tijd soft good-events bijgekomen. Hierop presenteren merken als Basil en XLC zich met onder meer tassen en kleding. “Zo proberen we ervoor te zorgen dat de USP’s van bepaalde productgroepen op de juiste manier worden overgebracht naar de winkelvloer”, stelt Jeurnink.

 

In een mailing aan klanten – circa 3.500 in de Benelux – stelt Juncker Bike Parts het trainingsprogramma voor. Dealers kunnen dan zien welke thema’s worden behandeld en bepalen voor welke collega’s zo’n training interessant kan zijn. Jeurnink: “Daarmee doen we aan verwachtingsmanagement. Een dealer die een basiscursus van DT Swiss wil, heeft er niets aan als we heel specifiek ingaan op het bouwen van een wiel. Dat hoort eerder thuis bij de advanced training.”

Foto in kolom- 6:4 verhouding

Switch naar online

Toen het coronavirus om zich heen begon te slaan, heeft Juncker Bike Parts snel de switch gemaakt naar digitale trainingen. Deze worden verzorgd via Microsoft Teams. “We zeiden meteen: het zou jammer zijn als we de trainingen helemaal stilleggen. Dat gevoel leefde ook bij dealers; zij zien eveneens de meerwaarde van Juniversity-trainingen. Zij waarderen het dan ze direct in contact zijn met de merken. De mensen daar hebben de beste kennis over de ontwikkelingen binnen hun merk. Juist die samenwerking tussen merk, Juncker Bike Parts en dealer is erg waardevol”, zegt Jeurnink, die stelt dat voor sommige digitale trainingen, zoals van Gates, wel bijna honderd dealers zich inschrijven.

 

“Digitale trainingen hebben ook voordelen: ze zijn laagdrempeliger, dealers hoeven niet meer naar Ede te komen. Het is ook vrijblijvender, het duurt maar een uurtje. Aan de andere kant is het heel lastig om bijvoorbeeld het onderhoud van een naaf voor een beeldscherm uit te leggen. We houden de digitale trainingen daarom beperkt tot de ontwikkelingen die gaande zijn bij een merk. We geven dealers de gelegenheid vragen te stellen over zaken waar ze tegenaan lopen.”

Commerciële trainingen

Na het coronavirus zullen de digitale trainingen voor diverse doeleinden blijven bestaan, stelt Jeurnink. Dat is niet de enige verandering: ook kijkt Juncker Bike Parts naar de ontwikkeling van algemene, niet-merkgebonden trainingen die dealers helpen het commerciële succes van de winkel te vergroten. “Een voorbeeld: hoe kun je de winkel zo efficiënt en effectief mogelijk inrichten voor optimale verkoopprestaties? We hebben het winkel-werkplaats-team dat onze dealers kan trainen als het gaat om winkelinrichting.”

 

Dit artikel is gesponsord door Juncker Bike Parts.


Trainingen

Juncker Bike Parts

6/12
Loading ...