Die goedgeschoolde, ervaren medewerk(st)er wil je niet kwijt. Zeker nu niet. Toch is de kans niet ondenkbeeldig dat hij of zij de biezen pakt. In dit artikel zetten we tien redenen op een rij waarom werknemers hun werkgever vaarwel zeggen. Doe je voordeel met deze kennis en houd die gewilde medewerker vast!
Lees verder
Incidenteel overwerken is natuurlijk geen probleem. Maar wanneer er structureel een beroep wordt gedaan op de vrije tijd van werknemers, raakt de balans tussen werk en privé verstoord. De motivatie verdwijnt bij een niet-aflatende stroom werk die door te weinig mensen moet worden gedaan.
Weet de werknemer wat de werkgever van hem of haar verwacht? Wat zijn of haar rol binnen het bedrijf is? Wanneer hij of zij bij moet springen in de winkel of juist in de werkplaats? Wanneer dit niet helder is, er geen duidelijke afspraken zijn gemaakt, werkt dat niet prettig. Het kan de werknemer frustreren.
Of het nu gaat om winkelsluiting tijdens de zomervakantie, het opnemen van vrije dagen en overuren of een bezoek aan de tandarts: een werknemer is vaak gebonden aan de openingstijden van een winkel. Moet een werknemer altijd rekening houden met de strenge eisen van een werkgever? Er is altijd wel een werkgever die hier anders over denkt.
Een respectvolle omgang en open communicatie. Dat zijn de twee belangrijkste pijlers voor een goede relatie tussen werkgever en werknemer. Waardering voor elkaars standpunten waarin zaken benoemd kunnen worden zorgen voor een goede arbeidsrelatie.