Lees verder
“De avond van de brand was emotioneel. Er was niets meer over. Dat doet wel wat met je. Gelukkig zijn we hier allemaal behoorlijk nuchter. Het heeft geen zin om lang achterom te kijken. De brand was op maandagavond en op woensdagochtend zaten we met elkaar aan tafel om plannen te maken voor de toekomst.”
“Het doet een groot beroep op ondernemerschap en samenwerking. We hebben samen creatieve oplossingen bedacht om de draad weer op te pakken. De eerste weken na de brand konden we gebruikmaken van werkplaatsen van collegabedrijven. Een deel van het fietsonderhoud deden we bij klanten thuis. Niet lang daarna kon ik een leegstaand autobedrijf huren in de buurt van onze oude winkel. We hebben het pand samen schoongemaakt, opgefrist en opnieuw ingericht. Iedereen heeft keihard gewerkt. Binnen tien dagen was de verbouwing klaar en konden we klanten ontvangen.”
“We hebben altijd veel geïnvesteerd in training, opleiding en persoonlijke ontwikkeling. OOMT helpt ons daarbij. Onder meer met coaching en leerlingbegeleiding. De jongens leren van elkaar, helpen elkaar en kunnen taken van elkaar overnemen. In dit soort situaties pluk je daar de vruchten van. Iedereen loopt extra hard om het bedrijf opnieuw op te bouwen. We denken samen na over de inrichting van de nieuwe winkel en de nieuwe werkplaats. Een bedrijfsbrand is verschrikkelijk, maar het heeft de verbondenheid binnen het team vergroot.”
Prettig samenwerken in goede en slechte tijden
Omgaan met ingrijpende veranderingen. Met gemotiveerde medewerkers sta je er als werkgever niet alleen voor. Weten hoe je meer uit jouw team haalt? OOMT helpt je op weg. Neem contact op met OOMT Servicedesk via 0800-0155 of mail naar servicedesk@oomt.nl