E-bike trends voor 2021:

Gericht inspelen op de doelgroep

In e-bike-land focusten fabrikanten zich de afgelopen jaren in belangrijke mate op de techniek: de accu verwerkt in de onderbuis, meer accucapaciteit, riemaandrijving, connectivity. Anno 2021 wordt nadrukkelijker de aansluiting gezocht met de wensen van de doelgroep. Vier fabrikanten wijden uit over hun plannen en strategie voor 2021.


Trends e-bikes_904

Azor: configurator met ontelbare keuzes

Multicycle: hoge kwaliteit en meer keuze

QWIC maakt het e-bike-assortiment overzichtelijker

Timyo: drie merken met eigen identiteit


Azor: configurator met tien miljard keuzemogelijkheden 

Dealers die gebruik maken van MyAzor, de digitale configurator van het Hoogeveense Azor, verkopen gemakkelijk meer en duurdere fietsen. Het concept van MyAzor is even vernuftig als simpel. Consumenten hebben in dit programma legio mogelijkheden om een Azor-fiets naar wens samen te stellen. Als de consument in het programma een aanpassing maakt, wordt die gelijk in beeld zichtbaar. 

Bekijk de video en zie hoe de configurator Azor helpt om te scoren:

Dealer levert geconfigureerde fiets zelf uit

Is de configuratie volledig naar wens, dan slaat de consument het ontwerp op, deelt hij of zij het eventueel met bekenden en bestelt hij de fiets. Daarbij kan de consument zelf bepalen bij welke Azor-dealer hij of zij de fiets laat uitleveren.



Voor dealers zitten er tal van voordelen aan de MyAzor-configurator. Klanten bestellen net even wat anders dan normaal en zijn er vervolgens extreem gelukkig mee. Ze klikken met gemak een e-bike van ruim 3.000 euro bij elkaar. De gemiddelde verkoopprijs ligt hoger dan bij standaard fietsen.


Adviesrol blijft

Dankzij de online configurator besparen dealers kostbare tijd bij het verkopen van een fiets. Maar ze houden wel hun adviesrol bij de verkoop. Consumenten ‘modderen’ eerst zelf aan, waarna ze het ontwerp met de dealer delen. Deze kan op basis van zijn of haar ervaring suggesties voor aanpassingen doen. Klanten waarderen deze inbreng bijzonder. 

Meer informatie: www.azor.nl


 

 

Multicycle: hoge kwaliteit en meer keuze

Multicycle breidt voor volgend seizoen haar e-bike-assortiment verder uit. Het Achterhoekse merk, met het Poolse Kross als eigenaar, gaat daarbij ‘all-in’ voor de ondersteuningstechnologie van Shimano. Ook kunnen dealers en consumenten vanaf volgend jaar terugvallen op meerdere Multicycle Experiences. 

Bekijk de video en ontdek hoe Multicycle 2021 tot een succes gaat maken:

Extra kleuropties en 100% Shimano 

Topmodel van Multicycle is de Prestige EMS, met 630Wh accu in de onderbuis. Deze is op dit moment verkrijgbaar in de glanzende kleurstelling shitake grey glossy. Tegen een beperkte meerprijs zijn er vanaf 2021 drie extra kleuropties mogelijk. Ook vanaf 2021: alle e-bikes worden standaard met de ondersteuningstechnologie van Shimano uitgerust. Ook passend in het straatje van de dealer: als er onverhoopt een probleem is, dan kan de dealer rechtstreeks contact opnemen met Shimano.


Multicycle wil een toegankelijke firma zijn met een familiaire uitstraling. In de samenwerking is het bedrijf dan ook laagdrempelig, maar wel in combinatie met hoogwaardige kwaliteit. Daarbij zorgt Multicycle goed voor haar dealers, met een prima prijs-kwaliteitverhouding en postcodebescherming.

Trends e-bikes_869
Trends e-bikes_870

Trends e-bikes_871
Trends e-bikes_872

Uitbreiding Experience-netwerk

Op dit moment heeft Multicycle circa 140 dealers en dat aantal groeit. Drie van de dealers zijn Multicycle Experiences. Voor 2021 wil het bedrijf haar netwerk uitbreiden en meer Multicycle Experiences openen. Dit omdat het merk merkt dat consumenten én dealers baat hebben bij zo’n center met een regionale functie, bijvoorbeeld als het aankomt op testen. 

Meer informatie: www.multicycle.nl
  


QWIC maakt het e-bike-assortiment overzichtelijker

Met onder meer vernieuwingen in het assortiment en een vereenvoudigde modelindeling, is QWIC klaar voor het volgende fietsseizoen. Vanaf volgend jaar zijn er vier segmenten: Urban, Comfort, Sportief en Adventure. Met de indeling in segmenten wil QWIC het voor de consument een gemakkelijker maken om een e-bike te kiezen. 

 

Bekijk de video en zie hoe QWIC 2021 aan gaat vliegen:

Nieuw: All terrain e-bike

De belangrijkste, meest in het oog springende innovatie voor 2021 is een all terrain e-bike. Deze compleet nieuwe e-bike in het adventure segment wordt in het tweede kwartaal van 2021 gelanceerd. De e-bike is geschikt voor woon-werkverkeer, maar ook voor een sportieve, recreatieve tocht over asfalt en onverharde paden.

De Premium Q, een hardloper in het assortiment van QWIC, is leverbaar met innovatieve features. Zo is standaard een track & trace-systeem ingebouwd. In combinaties met een additioneel mobiliteitspakket zijn fietsers bij diefstal zeker van de hulp van een opsporingsdienst, een diefstalverzekering en pechhulp. Er is keuze tussen een pakket van één en vier jaar.

Trends e-bikes_873

Duidelijke groeiambities

QWIC heeft onlangs op de achtergrond een flinke digitale slag gemaakt en groeit de laatste tijd sterk door. Niet alleen in Nederland, maar zeker ook in naburige landen. In Engeland is er sinds kort een verkooppartner aan boord en tevens krijgen de Duitstalige landen veel aandacht. 

 

Meer informatie: www.qwic.nl


Timyo: drie merken met eigen identiteit

Drie merken, drie verschillende doelgroepen. Timyo is klaar om de markt te veroveren met de merken Keola, VanDijck en Muon. De drie merken krijgen elk merk een eigen identiteit en moeten zo doorgroeien naar een hoger niveau.

 

Keola: sterke merkidentiteit zorgt voor draagvlak

Voordat Timyo Keola overnam, was het een merk zonder beleving met een weinig uitgesproken design. Timyo geeft Keola nu een sterke merkidentiteit mee, waardoor echt draagvlak ontstaat. Keola biedt leuke e-bikes met frisse designs voor iedereen. Achter Keola zit een sterk servicenetwerk, want Timyo wil het echt samen met haar dealers doen. 

Bekijk de video en zie hoe Timyo haar merken in 2021 positioneert:

VanDijck: elegant ontwerp met klasse

De VanDijck – met knipoog naar de schilder Van Dyck – straalt vooral veel klasse uit. Het merk is gebaseerd op traditionele fietsen met mooie designs, stijl en elegantie. Het logo is daarop aangepast: het lettertype is anders en er zijn twee penseelstreken toegevoegd. VanDijck biedt een breed programma met de ondersteuningstechnologie van Bosch en Bafang en Timyo’s eigen e-pack.


Trends e-bikes_874

Trends e-bikes_875

Timyo gebruikt bij haar high-end modellen met intube-batterij een nieuwe frametechnologie: gravity die casting. Het aluminium wordt daarbij onder een hoge druk gegoten. Behalve mooi is de constructie vooral ook sterk. En de productie is efficiënt, want er hoeft niet worden gefreesd en er gaat geen materiaal verloren.

Muon: sportieve designs voor Audi-publiek

Het programma van Muon bestaat in eerste instantie uit negen modellen, waaronder een volledig in huis ontwikkelde full suspension e-bike. De designs zijn sportief, waarmee Timyo de sportieve klant aanspreekt, het Audi-publiek. De e-bike heeft een snel ogend zadel en stuur, maar staat tegelijkertijd voor comfort. Oud-prof Stef Clement is ambassadeur van het merk. 

Meer infomatie: www.timyocycle.com/nl

Connectivitytrends

Trends e-bikes

4/11
Loading ...