Advertorial

Shimano werkplaatsprogramma_771
'Ook online is de klant koning’

Omgaan met de slimme klant

De klant verandert. Moderne klanten weten precies wat ze willen. Voordat hij jouw showroom of werkplaats binnenstapt, heeft hij zich al uitgebreid online geïnformeerd, prijzen vergeleken en reviewsites gelezen. De klant verwacht meer service en klantgerichtheid. Geen probleem voor verkoopleider Antoine Ooteman: 'Ook online kan je een band opbouwen met de klant.'

Lees verder 

Andere vaardigheden

Internet, social media en apps zijn onmisbare instrumenten voor een moderne verkoopadviseur. Het verkoopproces digitaliseert en voor sommige verkopers is dat wennen, zegt Antoine Ooteman, die vaststelt dat je nieuwe vaardigheden moet ontwikkelen. Ooteman werkt in de autobranche, maar ook voor de tweewielerbranche geldt: ‘Een online verkoopgesprek met tekstberichten is anders dan een persoonlijk verkoopgesprek. Een goede verkoper kan het allebei leren. We merken dat veel van onze verkopers in het begin moeten wennen aan online klantcontact. Maar we begeleiden ze hierin en als je het goed doet, krijg je er veel voor terug. Het is een kwestie van trainen, oefenen, en het gewoon zelf doen.’

 

Reclame

Hoe ziet de wereld er over tien jaar uit? In de meeste voorspellingen draait in 2030 alles om techniek, internet en digitaal contact. Maar uiteindelijk kopen mensen toch het liefst van… mensen. Zorg er daarom voor dat je niet alleen jouw bedrijf en producten online presenteert, maar ook jezelf en jouw team. Met de juiste mix van vakkennis, gastvrijheid en digitale hulpmiddelen ben je helemaal klaar voor de slimme klant van vandaag en morgen. ‘Online communicatie is een vast onderdeel van onze verkoopprocessen. Het maakt niet uit of een klant belt, appt, mailt of langskomt. We leren onze medewerkers om snel, correct en persoonlijk te reageren.’ Dat klanten deze aanpak waarderen, blijkt uit de goede beoordelingen. ‘We doen ons best om het klanten naar de zin te maken. Dat onze klanten op internet vertellen dat we dat goed doen, is voor ons de allerbeste reclame.’



OOMT_2_898

Combinatie

Wie nu wil bouwen aan de klantbelevenis van de toekomst, moet vooral bedenken dat klanten mensen zijn. Technologie inzetten voor de beste klantbeleving is een middel, maar geen doel op zich. Met de combinatie van intelligente techniek en een gastvrij team maak je het verschil. Nu en straks.

Meer verhalen van andere professionals uit de branche lees je op www.oomt.nl/booster



Fiets van de toekomst

OOMT

8/11
Loading ...